Budiülőke, Hamilton-henger - Ezt láttuk az Ausztrál Nagydíj időmérőjén

Dorogi László

Szoknunk kell még a glóriát, kiegyenlített csatát vívhat a Ferrari és a Red Bull, Hamilton kipihente magát.

Fotó: formula.hu

Viva la Gloria!

Azt már a szezon első időmérőedzése után nyugodt szívvel elmondhatjuk: ezt a fejvédő bizbaszt - ami természetesen a pilóták testi épségét szolgálja - ugyanúgy meg kell még szoknunk, mint annak idején a kávédaráló hangú motorokat, na meg a keskenyített első és hátsó szárnyakat. Több probléma is felmerült azonban az eszközzel kapcsolatban, az első és legfontosabb, hogy a rajtrács első néhány helyét megszerző pilóták a halo - közkedveltebb nevén glória - miatt nem látják jól a startot jelző lámpákat. A FIA erre válaszul megváltoztatta a lámpák helyét, így mostantól az Albert Park célegyenesében - és így lesz ez mindenhol - két helyen található lámpasor. Ez eddig is így volt, viszont az egyik elől, míg a második a rajtrács közepén helyezkedett el, hogy a hátrébbról rajtoló pilóták is jól lássák, most viszont ezt a másodikat is alig öt méterrel az első lámpa mögé pakolták és mindkét lámpasor lejjebb is került, így jobban láthatók. A másik gondot a televíziós közvetítésekben népszerű fedélzeti kamerakép jelenti, hiszen a glória gyakorlatilag a képernyő felét kitakarja, így élvezhetetlen a pilóta szemszögéből követni az eseményeket - remélhetőleg a versenyzők többet látnak. Erre szemmel láthatóan nem voltak felkészülve a sportvezetők, hiszen a kamerák elhelyezésére is nagyon szigorú szabályok vonatkoznak, ha pedig valaki át akarja helyezni ezeket a pici, de aerodinamikai szempontból mégis jelentős befolyással bíró kamerákat akkor azt az FIA-nál az előző év júniusáig jelezni kell. Ezt pedig tavaly egyik istálló sem tette meg, viszont az autókon kötelező négy darab fedélzeti kamerát elhelyezni. Ezek pozícióin érdemes lesz elgondolkoznia az illetékeseknek, hiszen ahhoz, hogy 2019-ben már használható helyeken legyenek ezek minél hamarabb jelezniük kell.

Ferrari = Red Bull

Az Ausztrál Nagydíj időmérőedzése után - bár messzemenő következtetéseket még most sem szabad levonnunk - a Red Bull teljes mértékben egyenértékű erő a Ferrarival. Bár Daniel Ricciardot - amit a pénteki szabadedzésen szedett össze - három rajthelyes büntetése miatt az ötödik helyről is visszasorolják, amivel alaposan hátráltatják a komplett hazai versenyhétvégéjét, úgy tűnik, hogy a maranelloiak csupán egy fél hajszálnyival jobbak mint a Red Bull. Mivel Bottas eldobta az autóját az időmérő harmadik szakaszában, a Ferrarisok meg tudták kaparintani a második és harmadik helyet, némi meglepetésre pedig Raikkönnen megverte csapattársát, így nem Vettel, hanem a veterán finn indulhat Hamilton mellől az első sorból a vasárnapi futamon.

Party-üzemmód

Ijesztő, brutális fölénnyel puszilta le a komplett mezőnyt a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton. Egy körön megint utolérhetetlennek bizonyult, a Mercedes pedig megint addig-addig altatott, amíg elkezdtünk tényleg reménykedni abban, hogy idén egy izgalmas bajnokságot láthatunk. Aztán meg jól pofán vertek mindenkit. Ha fennmarad - márpedig az első benyomások alapján fennmarad - ez az elképesztő Hamilton-dominancia, akkor itt semmiféle izgalmak nem lesznek most sem, és a brit kacagva fogja bezsebelni ötödik világbajnoki címét - sok-sok futammal a szezon vége előtt. Hamilton egyébiránt zsinórban ötödik pole pozícióját - összességében a hetediket - szerezte meg Ausztráliában, az 1:21,164-es győztes ideje gigantikusan nagy pályarekord, a második helyen érkező Kimi Raikkönenre hat és fél(!) tizedet vert. A Mercedesnél csak azért nem lehetnek felhőtlenül boldogok, mert Bottas úgy falba rakta járgányát, hogy a szerelőknek lesz munkája bőven a holnapi rajtig.

Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

1. Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:21.164
2. Kimi Raikkonen - Scuderia Ferrari 1:21.828
3. Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari 1:21.838
4. Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing 1:21.879
5. Daniel Ricciardo - Aston Martin Red Bull Racing 1:22.152
6. Kevin Magnussen - Haas F1 Team 1:23.187
7. Romain Grosjean - Haas F1 Team 1:23.339
8. Nico Hulkenberg - Renault Sport Formula One Team 1:23.532
9. Carlos Sainz Jr. - Renault Sport Formula One Team 1:23.577
10. Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport
11. Fernando Alonso - McLaren F1 Team 1:23.692
12. Stoffel Vandoorne - McLaren F1 Team 1:24.853
13. Sergio Perez - Sahara Force India F1 Team 1:24.005
14. Lance Stroll - Williams Martini Racing 1:24.230
15. Esteban Ocon - Sahara Force India F1 Team 1:24.786
16. Brendon Hartley - Red Bull Toro Rosso Honda 1:24.532
17. Marcus Ericsson - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.556
18. Charles Leclerc - Alfa Romeo Sauber F1 Team 1:24.636
19. Sergey Sirotkin - Williams Martini Racing 1:24.922
20. Pierre Gasly - Red Bull Toro Rosso Honda 1:25.295

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/50262/pics/lead_800x600.jpg
Ausztrál Nagydíj,Ausztrália,Ferrari,Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Red Bull
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?