Az előttünk álló Forma-1-es szezon öt legnagyobb kérdése

Dorogi László

A szabadedzéseken már felbőgtek a motorok, magyar idő szerint szombat reggel pedig az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésével hivatalosan is elstartol az F1 2018-as idénye.

Fotó: formula.hu

Ennek apropóján öt érdekes kérdéssel melegítünk az utóbbi évek egyik legizgalmasabbnak ígérkező Forma-1-es szezonjára.

- A téli tesztek alapján semmi nem változott az elmúlt évekhez képest: ismét a Mercedes a világbajnoki cím legnagyobb várományosa, de a barcelonai teszthéten egy körön nem teljesítettek lehengerlően az Ezüst Nyilak. A versenyszimulációik ezzel szemben nagyszerűen sikerültek, a Forma-1 német legendája, Niki Lauda viszont szoros küzdelmet vár az idei szezonra. Lauda ugyanakkor sokakkal ellentétben nem a Ferrarit, sokkal inkább a Red Bullt tartja a Mercedes legnagyobb riválisának. Lauda azt is elmondta a teszteket követően, hogy a Mercedes leginkább a megbízhatóságra összpontosít a 2018-as szezonban, hiszen az új szabályok értelmében minden pilótának három motorral kell teljesítenie a szezont. Német gyártóként aligha meglepő, hogy a megbízhatóságot helyezik előtérbe, a három, büntetés nélkül felhasználható motor pedig tényleg nagyon-nagyon kevés, de a felkészülés jól sikerült a világbajnoki címvédőnek. Sikerül-e a Mercedesnek zsinórban negyedszer is megszereznie a konstruktőri világbajnoki címet?

- "Lewis gyengéje, hogy nem mindig képes egyenletesen jól teljesíteni. Előfordulnak nála olyan periódusok, amikor egyszerűen nem egészen van ott fejben. Ha valaki képes ezeket az időszakokat úgy megragadni, hogy a legtöbbet kihozza belőle, akkor hosszabbra nyújthatja az időt, amíg ellenfele nem tud felállni a padlóról" - szúrt oda korábbi csapattársának a 2016-ban világbajnoki címet nyerő Nico Rosberg. Ki tudná viszont nála jobban, hogy lehet megfogni a négyszeres angol világbajnokot, akinek édesapja - aki akkor még menedzsere is volt - első vb-győzelmét követően magabiztosan nyilatkozta le, hogy fia túl fogja szárnyalni Michael Schumaher győzelmeinek számát. Abban Rosberg - és mindenki más is - egyetért, ha Hamilton elkapja a fonalat és a Mercedes legalább minimális fölénye megmarad a riválisokkal szemben, akkor aligha győzhető le, hiszen a mezőny egyik legjobb pilótája. Az Ausztrál Nagydíj lesz egyébként az első szezonnyitó a sportág történetében, amelynek rajtrácsán két négyszeres világbajnok is rajthoz áll. Lesz-e Hamilton, vagy Vettel ötszörös győztes a 2018-as idény végén?

Fotó: Autoszektor

- Ott lesz a rajtrácson egy háromszoros világbajnok is, de nagy kérdés, mire lesz képes alatta a McLaren. A wokingi istálló a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem tudott futamot nyerni a Forma-1-ben, dobogóra is a négy évvel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon állhattak fel utoljára, három kínkeserves év után viszont megváltak motorszállítójuktól és a Hondát Renault erőforrásokra cserélték le. Fernando Alonso nem fog unatkozni idén, az F1-el párhuzamosan a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll a Toyotával. Alonso tavaly az Indy 500 légkörébe is beleszippantott már, sőt a Monacói Nagydíjat is kihagyta a verseny kedvéért. A spanyol ász célja a tripla korona megszerzése - erre egyedüliként Graham Hill volt képes 1972-ben -, ami a Forma-1-es Monacói Nagydíj, az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyeréséből áll. Alonso kétszer már nyerni tudott Monte Carloban, az amerikai versenyen újoncként kifejezetten jól teljesített és a Toyotával sem esélytelenül vág neki a hosszú távú francia futamnak. A legnagyobb kérdés mégis az, hányszor kap majd miniagyvérzést Alonso a megbízhatatlan McLaren miatt az F1-ben?

- A 2018-as idény végén számos élversenyző szerződése jár le jelenlegi csapatánál. Az egyik legizgalmasabb téma már most is az, mi lesz a Red Bullos Daniel Ricciardo sorsa, mert simán megtörténhet az, hogy az ausztrál az év végén elhagyja az osztrák istállót. Hogy ez megtörténik-e, azt nagyban befolyásolja a Red Bull idei teljesítménye, de amennyiben tényleg a váltás mellett dönt Ricciardo, dominó effektust indíthat el a pilótapiacon. Mindenesetre, Sebastian Vettel már jelezte, szívesen ülne megint ugyanolyan színű autóban, mint a cipőből való pezsgőivás úttöröje, de a Red Bull szeretne hosszú távon együtt dolgozni Ricciardoval, viszont akkor sem dőlnek a kardjukba, ha nem sikerül a megegyezés, mert bíznak a Torro Rosso pilótáiban, akik közül bárkit nyugodt szívvel előléptetnének. Ugyanakkor Pierre Gasly és Brendon Hartley is csupán első F1-es idényére készül és a mezőny húsz pilótájából kilencen is 25 év alattiak. Ha a mezőny legfiatalabb párosának, a Williamses Lance Stroll, Szergej Szirotkin duónak összeadjuk az életkorát, akkor is csak három esztendővel idősebbek a legidősebb Raikkönnennél. De ki robbanhat be az ifjoncok közül 2018-ban?

Fotó: formula.hu

- Minden bizonnyal utolsó szezonjának vág neki a sorozat 2007-es világbajnoka, Kimi Raikkönen. Érdekes kérdés, mire lehet képes, megfordítva, képes lehet-e búcsúzóul egy bravúrt végrehajtania. Kimi idén már 38 éves, a mezőny legidősebb pilótája, tavaly viszont a top 3 istálló versenyzői közül (Mercedes, Ferrari, Red Bull) csak ő nem nyert futamot, de az is egyértelmű, hogy Sebastian Vettel mögött csak második számú versenyzőként számolnak vele. Tavaly sokszor kapott hátvéd szerepet a négyszeres világbajnok mögött és sokkal inkább harcolt a Red Bull versenyzőivel a negyedik-ötödik helyekért, mintsem Hamiltonnal és Vettellel a futamgyőzelmekért. Az igazsághoz hozzátartozik ugyanakkor, hogy 2017-ben nagyon sokszor esett ki a finn versenyző különböző technikai problémák miatt, a Jégember határozott célja pedig az 2018-ra, hogy győzelmeket szerezzen és a világbajnoki címért küzdjön. A tesztek alapján mindenesetre szoros csata várható a két Ferraris versenyző között, de megelőzheti-e csapattársát Raikkönnen?

https://forma-1.blogstar.hu/./pages/forma-1/contents/blog/50243/pics/lead_800x600.jpg
Ausztrál Nagydíj,Ausztrália,Daniel Ricciardo,Fernando Alonso,Ferrari,Forma 1,Kimi Raikkönen,Lewis Hamilton,Mercedes,Red Bull,Sebastian Vettel
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?